Ozonterapi

Ozon terapi nedir?

Ozon gazı tıpta hastalıkların tedavisinde 150 yıldan fazla zamandır Avrupa,Rusya ,Latin Amerika ve Amerika’da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.Aktif oksijen molekülü olan ozon gazı kullanılarak yapılan iyileştirici tedavilere’’ozon terapi’’ denilmektedir. Oldukça eski bir tedavi şekli olmakla beraber her geçen gün farklı yararlı etkilerinin bulunması onu yeniden güncel hale getirmektedir. ABD ‘den Japonya’ya dünyanın pek çok ülkesinde uygulanan ozon terapi son yıllarda rağbet gören tıbbi uygulamaların başında yer almaktadır.

Ozan terapi neden önemlidir?

-Daha temiz,yumuşak ve daha gençleşmiş bir cilt,

-Hücre ve dokulara giden kan dolaşımını hızlandırır,

-Bağışıklık sistemini güçlendirir,enfeksiyon hastalıklarına karşı direnci arttırır,

-Damarları (arterve venler) yeniler,tansiyonun düzelmesini sağlar,

-Kan ve Lenf sistemini temizler,

-Derinin üçüncü bir böbrek ya da ikinci akciğer sistemi gibi çalışmasını sağlar,

-Kaslarda biriken toksini gidererek kasları gevşetir ve yumuşatır,esnekliğini arttırır,

-Eklem ağrılarını ve kas rahatsızlıklarını iyileştirir,

-Hormon ve enzim üretimini normale döndürür,

-Beyin fonksiyonlarını ve hafızayı kuvvetlendirir,

-Depresyon ve sıkıntıyı ferahlatır,

-Stres hormonu olarak bilinen Adrenalini okside ederek genel bir sakinlik sağlayarak depresyon kaynaklı gerginliği gidermeye yardımcı olur.

Ne yapmak lazım?

Ozon tedavisinin yan etkisi yok denecek kadar azdır. Şimdiye kadar bildirilen yan etkiler uygulama hatalarına bağlı lokal komplikasyonlardır. Bazı durumlarda ozon terapisi uygulanması sakıncalı olabilir. Bu durumlar: glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği, özellikle erken dönem olmak üzere hamilelik, anjitensin çevirici enzim (ACE) inhibitörü tedavisi görenler, hipertiroidi, kanama bozukluğu, kontrol altına alınamayan kardiyovasküler hastalıklar ve ozona reaksiyon gösteren astım hastaları olarak sıralanabilir.

Ozon tedavisinin herhangi bir şekli uygulanmadan önce terapiyi uygulayacak doktora kullandığınız ilaçlardan ve uygulanan özel diyetlerden yakın zamanda bitmişse bile bahsetmeyi unutmayınız. Eğer sadece doktor tavsiye derse,bunları bırakmalısınız. Doktorunuz, varsa kalıtımsal hastalıklardan, alerjilerden ve diğer şikayetlerden ve geçmişte tedavi edildiğinizden veya edilmekte olduğunuzdan haberdar etmelisiniz.

Ozon terapisi, düşük riskli ve genellikle standart medikal tedavilerin eşliğinde tamamlayıcı, destekleyici ve yeniden yapılandırıcı bir metottur. Ozon terapi uygulaması hakkında merkezimizi ziyaret ederek daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Bize Yazın, Size Ulaşalım